Zo waterdicht als een fiets
De redactie van Change Magazine kreeg voor een aantal dagen een elektrische Renault Twizy en een Opel Ampera, om het elektrisch rijden op de proef te stellen. De komende dagen schrijven we over onze ervaringen, onze ongezouten mening. We krijgen niet betaald om onze mening te geven en hebben de vrijheid om er alles over te schrijven.
Redacteur Daniëlle van Gils over de Renault Twizy
De Twizy is een auto die opvalt, flink opvalt. Rijd ermee over straat en je krijgt gegarandeerd bekijks. Iedereen vindt het een leuk karretje! En dat is het zeker ook om in te rijden.
Maar is het geen al te beste auto voor Nederland: het regent hier net iets te vaak. De Twizy heeft in de deuren geen ramen. Maak je een ritje en treedt er onverwachts een wolkbreuk op? Dan kun je beter een regenpak aantrekken. De Twizy is net zo waterdicht als een fiets, namelijk niet. Ook als je voor een stoplicht achter een zware dieselslurper staat, is de auto niet zo fijn. De uitlaatgassen komen in hoge mate de auto binnen, en gaan er niet gemakkelijk meer uit. Daarvoor moet je dan even flink snelheid maken met een flinke frisse bries als gevolg! Door de ontbrekende ramen krijgt de Twizy meer de uitstraling van een halfgesloten brommer in plaats van volwaardige auto, hoewel je er in theorie mee op de snelweg mag (de auto mag en kan 80 km/u).
Tijdens de Europese week van de mobiliteit, midden september, verschijnt de eerste Change Magazine e-magazine, over elektrisch rijden. Niet missen wanneer deze uitkomt? Schrijf in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!
07 augustus 2012