Thuis!

Rixt Henstra, marketingmanager, werk thuis

"Het lijkt nu zo'n tijdverspilling, de twee uur die ik per dag aan reistijd kwijt was. Als je in de auto stapt, moet je direct alert zijn, wat toch veel energie kost. Nu zet ik de computer aan en ben ik meteen op mijn werk. Sinds ik thuis werk houd ik meer tijd over voor werk en voor vrije tijd. Ik heb verschillende marketing- en commu- nicatiefuncties gehad en twee jaar terug begon ik voor mezelf.

Een van mijn opdrachtgevers is Moneypenny, het uitzendbureau voor hoogopgeleide thuiswerkers. Hun filosofie over deze andere manier van werken past goed bij me. Het werk gebeurt naar mijn idee ook veel efficiënter. Je bent geen tijd meer kwijt aan eindeloos vergaderen. En je moet heel duidelijke afspraken maken over het resultaat. Dat is zowel voor opdrachtgever als opdrachtnemer prettig. Enige nadeel is gebrek aan contact met collegas. Daartegenover staat dat je thuis in een heel andere sfeer werkt. Mijn kopje koffie drink ik bij mooi weer in mijn tuin. Ik heb geen kinderen, dus dat was geen overweging bij de overstap naar thuiswerken. Het reizen speelde wel mee. Zonder reizen begin ik uitgerust aan mijn werkdag."

Dit artikel is onderdeel van het nummer Duurzame mobiliteit langs de meetlat, september 2010. Ontwikkelingen rond duurzame mobiliteit volgen elkaar in een razend tempo op en investeringen lopen in de miljarden. Tijd om de balans op te maken. Change Magazine legt in haar nieuwe publicatie duurzame mobiliteit langs de meetlat. Met wetenschappers, ondernemers en beleidsmakers nemen we de balans op.

13 september 2010

De artikelen van Change Magazine worden door onze eigen redactie vervaardigd. Ze zijn vrij te gebruiken, gaarne met bronvermelding. U kunt zich ook gratis abonneren op Change Magazine. Het volgende nummer ontvangt u zonder kosten in de brievenbus.